Siirry pääsisältöön

Something what to do in Singapore

Ja taas on aikaa kulunut eteenpäin viime postauksesta...

Ei meinaa täysin edes ajassa pysyä kunnolla mukana. Tekemistä riittää aivan mahdottomastij ja koko ajan tulee uusia suunnitelmia. Tylsää ei ole ollut hetkeäkään ja ei ole tarvinnut montaa minuuttia miettiä mihin sitä aikansa käyttää.. Tekemistä kyllä keksii..  Koulu tehtäviä on myös alkanut tulemaan jonkin verran, tuntuu ettei vielä ole päässyt oikein täysillä koulurytmiin mukaan, koska on niin paljon ollut kaikkea muutakin meneillään.

Edellis viikonlopun sainkin viettää yksin omassa huoneessani, kun Essi lähti yhden kämppäkaverimme kanssa reissuun Kuola Lumpuriin. Itse lähdin perjantai-illalla katsastamaan Singaporen yöelämää ensimmästä kertaa täällä ollessani. No kokemus ei ollut mitenkään erityisen hulppea tai ihmeellisempi mitä Suomessa. Ihmisiä oli todella paljon ja tanssiminen oli lähestulkoon mahdotonta siinä tungoksessa. :D Seuraavan päivän vietinkin täysin omassa seurassani yksin kierrellen paikkoja täällä. Se oli itseasiassa todella mukavaa pitkästä aikaa. Sunnuntaina lähdimme Sentosan saarelle muutaman muun vaihtarin kanssa katsomaan uimarantoja. Tosin vettä sateli pitkin päivää, joten aikamme rannalla jäi lyhyeksi. Kävimme kuitenkin meressa uimassa ja vesi oli ihanan lämmintä!

Seuraava viikko menikin koulussa virallisemmissa merkeissä, kun meidät kaikki vaihtarit oli kutsuttu tee tapaamiseen. Tapaamiseen piti pukeutua siististi pukukoodin mukaan, joka aiheutti pientä stressiä aluksi. Kävinkin sitten hieman shoppailemassa siistimpiä vaatteita muun muassa tätä varten. Täällä koulussa on myös pukukoodi "bisnes vaatetus" kaikkiin kokeisiin, esitelmiin ja testeihin,joita varten myös tarvitsin siistimmät vaatteet.  Tee tapaamisessa kekustelimme kokemuksistamme Singaporessa ja saimme antaa palautetta koulusta ja kysellä meitä mietityttävista asioista.. Mielenkiintoisia asioita nousi paljon esille ja tapaaminen kestikin lopulta reilu kolme tunti.

Here we are.. tea session

Keskiviikkona lähdimmekin tyttöjen ja muiden vaihtareiden kanssa hieman tuulettumaan.. Tuulettumaan tosiaankin, sillä menimme One Altitude baarin kattotasanteelle, joka sijaitsi 63. kerroksessa. Rakennus oli kaikkein korkein ympärillä olevistä rakennuksista ja voin sanoa, että maisema oli todella näkemisen arvoinen. Juoda emme siellä raaskineet, sillä alkoholi täällä on erittäin kallista... Toisaalta alkoholin kallis hinta on myös hyvä asia, koska ei tule lähdettyä niin usein ulos ja silloin treenaamisestakin hyötyy enemmän.

Perjantaii-iltamme huipentui stadionille, jonne menimme katsomaan vapaa-ottelua. Saimme koululta ilmaiseksi liput otteluun. Enpä ole ennen vapaa-ottelua käynyt livenä seuraamassa. Kokemus oli oikein siisti ja stadioni oli hieno ja täynnä ihmisiä.. Jätimme viimeisen ottelun hieman kesken, jotta pääsimme livahtamaan ennen pahinta ryysistä..

Ihailimme auringonlaskua ennen kuin menimme stadionille, maisema oli upea!

Tulevat vapaaottelijat..?

Lauantai päivän vietimmekin Marina Bayssä kasveja katsellessa. Kävimme tutustumassa Cloud forestiin, joka on yksi siellä olevista puutarhoista. Odotukset olivat ehkä suuremmat, mitä puutarhalla oli tarjota.. Kasveja oli moneen lähtöön ja idea oli upea. Menimme hissillä puutarhan huipulle, josta tulimme pikkuhiljaa alaspäin. Matkan varrella saimme katsella kasvillisuutta ja vesiputouksia. Tosin kaikki oli todella epäluonnollista ja tehtyä, itse nautin enemmän aidosta luonnosta...

Sunnuntaina päätimme lähteä vuorostaan tutustumaan Singaporen aitoon luontoon, jota täällä on enää hyvin vähän jäljellä.. Matkamme Butik Timah Nature Reserveen ei ollut niin helppo kuin odotime. Emme olleet varmoja millä pääsemme alueelle, joten otimme ensin metron, jolla pääsimme hieman lähemmäs aluetta ja sieltä meidän oli tarkoitus ottaa bussi alueelle, mutta lopulta emme löytäneet oikeaa bussia.. Päätimme siis ottaa taksin, mutta taksikuski ei ollut varma mihin meidät piti viedä, joten taksimatkakin venyi hieman muutamien u-käännöksien takia. Lopulta päätimme jäädä tien varteen, jossa näimme luontopolun kulkevan.. Luontopolun varrella oli onneksi karttoja, joita lukemalla selvisimme vaelluksestamme erittäin hyvin aloitukseen nähde. Takaisin asunnollemme löysimme heti ensiyrittämällä, sillä nyt osasimme ottaa oikean bussin :D  Matka oli mielestäni kuitenkin kaiken vaivan arvoinen ja matkan kruunasi pikkuiset apinat, joita näimme luontopolun varrella. :)

Luontopolku oli osalta matkalta päällystetty asfaltilla, varmaan rehevän kasvillisuuden takia, ettei polku mene umpeen..

Matkan varrella näimme muutamia pikkuisia apinoita

Tämän blogin suosituimmat tekstit

First week in Singapore

Täällä sitä vihdoin ollaan toisella puolella maapalloa Singaporen kuumuudessa. Alkoi välillä tuntua jopa toivottomalta tämä vaihtoon lähteminen kaikkien kouluhommien ja töiden keskellä. Stressi meinasi viedä vallan kokonaan, mutta nyt onneksi saa jo hieman huokaista helpotuksesta. Tosin Singaporessa alkaa aivan uudenlaiset haasteet!  Lentomme lähti Suomesta Helsinki-Vantaan lentokentältä tiistaina 13.10 klo 23.55. Meitä lähti siis kaksi liikunta-alan opiskelijaa Kajaanin ammattikorkeakoulusta vaihtoon Singaporeen. Pääsimme istumaan lentokoneessa Essin kanssa vierekkäin, joten matka sujuin paljon joutevammin,kun oli joku kenen kanssa pystyi juttelemaan lennon ajan. Lento kestää Singaporeen noin 12 tuntia jos lentaa suoralla lennolla, muuten se ottaa aikaa vielä enemmän.. Meillä onneksi oli suorat lennot! Lento meni kaikenkaikkiin yllättävän nopeasti ja olimme perillä jopa hieman etuajassa alkuperäisestä aikataulusta. Paikallista aikaa kello oli 16.15, kun laskeuduimme eli 5 tuntia

What is going on here?!?

Aika on mennyt täällä kuin lentäen!!  Viikot kuluvat koulussa ja viikonloput tutustuessa Singaporeen. Alkaa jo hieman kauhistuttamaan, että meneekö aika jopa liian nopeasti.. Tekemisen puutetta ei ole tähän asti ollut ja tuskin tulee olemaankaan. Sitä paitsi nautin niistä hetkistä, kun saa vain olla tekemättä mitään erityistä. Täällä oman rauhan löytäminen ei kuitenkaan ole aina niin helppoa, koska asunnolla asuu viisi muutakin tyttöä ja makuhuone on jaettu toisen kanssa. Tähän asti kuitenkin yhteiselomme on sujunut hyvin mutkattomasti ja omaakin aikaa on ollut.. Olen aivan innoissani harrastusmahdollisuuksista, joita täällä on mahdollista harrastaa. Olen käynyt kuntosalilla viidesti viikossa ja uima-altaalla uimassa muutamia kertoja. Lisäksi olen päässyt laulamaan pitkästä aikaa ja tällä kertaa en karaokea!! Yksi vaihtareista oli innostunut koulun kitara klubista ja kyseli kiinnostaisiko jotakuta tulla laulamaan, kun hän soittaa kitaraa. Tuli aivan vanhat bändiajat mieleen j